نیویورک: مادربزرگ آمریکایی که قصد داشت نوه نوزاد خود را بفروشد، به 5‌سال حبس محکوم شد. این مادربزرگ 46 ساله در مقابل حکم دادگاه فقط سکوت کرد و هیچ اعتراضی نکرد.

 این زن قصد داشت نوه خود را به بهای‌30هزار دلار بفروشد که توسط پلیس دستگیر و راهی زندان شد. مادر این نوزاد پس از آگاه‌شدن از اقدام مادربزرگ، پلیس را در جریان گذاشت و مادربزرگ نیز بلافاصله دستگیر شد. مادر بزرگ به پلیس گفته است که برای دریافت پول، این کار را نکرده بلکه قصد داشته زندگی و آینده بهتری را برای نوه‌اش فراهم کند. این در حالی است که مادر کودک به گفته آشنایان دارای زندگی مرفهی است و نیاز مالی ندارد. بنابراین هنوز قصد اصلی این زن مشخص نشده است.

کیسه مشت‌زنی در ایستگاه مترو

پکن: در یکی از ایستگاه‌های مترو شهر ژاجیاهو چین کیسه‌های مشت‌زنی بزرگی نصب شده‌اند تا مسافرانی که عصبانی هستند بتوانند با مشت و لگد عصبانیت خود را تخلیه کنند. این کیسه‌های بزرگ در قسمت انتظار مسافران و دور تا دور میله‌های عمودی نصب شده‌اند. این اقدام در پی آن صورت گرفت کههر روز بسیاری از مسافران به‌خاطر عصبانیت‌ و خستگی ناشی از کار روزانه یا تاخیر قطارها با ماموران درگیر می‌شدند. به گفته یکی از مسئولان این ایستگاه از زمانی که این کیسه‌های مشت‌زنی نصب شده‌اند، آمار درگیری‌ها نیز بسیار کاهش یافته است. روی این کیسه‌ها نوشته شده است: «چرا وقت خود را تلف می‌کنید؟ چرا وارد تنشی بی‌مورد می‌شوید؟ مشت و لگدتان را به این کیسه بکوبید».

جاسازی تراشه‌ پزشکی روی مچ‌دست

لندن: دانشمندان تراشه‌ای‌ الکترونیکی را ساخته‌اند که به‌راحتی روی مچ دست قرار می‌گیرد و علائم حیاتی را نشان می‌دهد. این تراشه قطری به اندازه یک‌تار مو و انعطاف زیادی دارد. به‌همین خاطر می‌توان آن‌را به راحتی روی مچ‌دست و در جایی که ضربان قلب قابل تشخیص است در سطحی‌ترین لایه پوست جاسازی کرد. مخترعان این تراشه ادعا می‌کنند که می‌توانند این تراشه را به رنگ پوست افراد بسازند، به‌نحوی که با قرار دادن آن روی مچ، به‌راحتی قابل مشاهده نباشد. البته اعداد و ارقامی که این تراشه نشان می‌دهد، به رنگ مشکی بوده و به‌راحتی قابل مشاهده است. این تراشه‌ مناسب بیمارانی است که باید هرلحظه از علائم‌حیاتی خود مانند دمای بدن، فشار خون و ضربان قلب آگاه شوند.

دریافت کمربند مشکی در 98سالگی

توکیو: یک پیرزن 98ساله ژاپنی که آخرین بازمانده از شاگردان بنیانگذار ورزش رزمی جودو است، کمربند مشکی این رشته ورزشی را دریافت کرد. کیکو فوکودا، که زیر نظر «جیگورو کانو» (بنیانگذار جودوی ژاپنی در سال 1882میلادی) آموزش دیده است، از سوی یک‌مرکز غیرانتفاعی جودوکاران شناسایی شده و یکی از معدود کسانی است که تاکنون موفق شده کمربند مشکی با درجه اعتبار بسیار بالا (درجه دهم) در هنرهای رزمی دریافت کند. وی همچنین نخستین زنی است که موفق به کسب این افتخار شده است. فوکودا 3روز در هفته به زنان و دختران داوطلب‌ و ورزشکار، آموزش جودو می‌دهد و مانند جوانان این رشته ورزشی قادر است حرکات رزمی را به زیبایی انجام دهد. گفتنی است این پیرزن در زمینه خوشنویسی نیز ‌مهارت خاصی دارد.

کد خبر 142897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز